Dlaczego warto postawić na torby szyte z banerów?
Banery reklamowe są produkowane niezwykle solidnie, z myślą o ich dalszym funkcjonowaniu w miejscach narażonych na intensywne działanie czynników atmosferycznych. Z tego powodu, wykorzystywane w tym celu materiały muszą odznaczać się wysoką odpornością oraz wytrzymałością. „Życie” banerów jest jednak zazwyczaj bardzo krótkie. W praktyce oznacza to, że produkt wysokiej jakości, wytworzony z niezwykłą starannością, po wypełnieniu swojej misji trafia do utylizacji. Na szczęście istnieją sposoby przedłużenia jego życia.
Sposoby na ponowne wykorzystanie banerów
Wiedząc już, jakie właściwości ma materiał, z jakiego produkuje się banery, trudno przejść obojętnie wobec jego marnowania. Stąd, coraz więcej firm podejmuje próby ponownego wykorzystania już „zużytych” banerów zarówno tych reklamowych, jak również tych służących jako nośnik informacji w trakcie wyborów. Przeznaczone do wyrzucenia banery w takim układzie mogą stać się cennym tworzywem i tym samy wypełniać idee zero waste oraz upcyklingu.
Odzyskany materiał może być wykorzystywany jako ciekawa i trwała alternatywa dla tworzyw, z których szyje się wszelkiego rodzaju torby, torebki, plecaki i inne akcesoria. Z odpowiednio wyciętego baneru można także uszyć niezwykle trwałe i wodoodporne nerki oraz kosmetyczki. Może być on także wykorzystywany do produkcji toreb sportowych, a nawet bagaży podróżnych. Dzięki tworzeniu kreatywnych kompozycji, gotowe produkty mogą w niczym nie nawiązywać do treści, które wcześniej były na nich umieszczane.
Torby z banerów – zalety
Flagowym, pośród produktów wytwarzanych z ponownie używanego baneru są torby różnego rodzaju. Ogromną popularnością cieszą się przede wszystkim torby na ramię służące zarówno użytku codziennego, lecz także jako alternatywa do jednorazowych siatek zakupowych. Niezaprzeczalną zaletą takich toreb jest ich wytrzymałość, mogą one bowiem służyć niezmiennie przez wiele lat.
Innym pozytywnym aspektem posiadania wyjątkowej torby wykonanej z baneru reklamowego jest jej ekologiczny aspekt. Pozwala ona bowiem na wykorzystanie już istniejącego na rynku materiału, zamiast generować produkcje nowego. Dodatkowo otrzymany produkty charakteryzuje się niezwykłą oryginalnością, trudno bowiem osiągnąć dwie identyczne torby tego typu.